deposten.nl
depostenopkoers.nl
werkenbijdeposten.nl

Wil jij graag werk doen wat er echt toe doet? 
Heb jij oprechte interesse in mensen en wil jij graag werken in de zorg?
En wil je de kans krijgen om te werken en leren met verschillende doelgroepen?

Dan ben jij onze nieuwe collega in de functie van

BBL leerling Verpleegkundige niv. 4

24 uur contract

JOUW BAAN, JOUW WERKGELUK

Als BBL leerling Verpleegkundige bied je in een klein team ondersteuning, begeleiding, verzorging en verpleegtechnische handelingen aan mensen met psychogeriatrische en/of somatische aandoeningen. Niet hun beperkingen, maar hun mogelijkheden zijn het uitgangspunt: wat kan iemand zelf en wat maakt zijn/haar dag de moeite waard?
Zo maak je, samen met collega’s binnen en buiten je team, iedere dag het verschil voor je klanten en is jouw dag nooit voorspelbaar of saai. Voor de BBL opleiding Verpleegkundige krijg je een leerarbeidsovereenkomst voor tenminste 24 uur per week. Je gaat 1 dag per week naar school. Daarnaast werk en leer je in de praktijk. De opleidingsduur bedraagt 2 jaar.

Naast reguliere BBL plekken biedt de Posten de mogelijkheid om te werken op een leerafdeling. Een unieke kans om te leren in de dagelijkse praktijk. Op onze leerafdeling staat het leren in de dagelijkse praktijk centraal. Leerlingen van MBO en HBO (BBL/BOL en duaal/voltijd) werken en lopen stage binnen één afdeling van de Posten. Zij leveren gedurende een vast deel van de dag de totale zorg aan onze klanten. Dit gebeurt onder toezicht en eindverantwoordelijkheid van een vast team met gediplomeerde zorgmedewerkers en begeleiders.
Een leerafdeling biedt een uitdagende werkomgeving. Studenten leren er onder deskundige begeleiding snel zelfstandig functioneren. De begeleider is coach in het leerproces. Ook docenten van de opleiding komen naar de leerafdeling toe.
Je kunt jouw voorkeur voor de leerafdeling of een overige afdeling kenbaar maken in het sollicitatieformulier via de button 'Solliciteer nu'.

De opleiding start in februari 2025 of september 2025.

ONS AANBOD

  • een inspirerende werk- en leeromgeving binnen een authentieke zorgorganisatie met ruim 50 jaar ervaring
  • de mogelijkheid om te werken en leren met verschillende doelgroepen
  • baangarantie na diplomering en bij wederzijdse klik
  • vergoeding van lesgeld en verplichte leermiddelen (laptop zelf aanschaffen) 
  • salaris conform CAO VVT en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden
  • jaarlijks een gezellige Posten- BBQ & kerstmarkt
  • volop mogelijkheden om je talenten te ontdekken en te ontwikkelen

JIJ

  • bent enthousiast en leergierig ingesteld
  • toont initiatief en pakt je verantwoordelijkheid in jouw opleiding en je werk
  • wilt graag ontwikkelen en kijkt kritisch naar jezelf
  • bent een doorzetter die werken & leren goed kan combineren
  • hebt affiniteit met werken in de zorg
  • bent flexibel inzetbaar

JOUW SOLLICITATIE

Enthousiast geworden over de functie van BBL leerling Verpleegkundige niv. 4 bij de Posten? Laat ons dan snel weten waarom jij bij ons past en wij bij jou! Jouw motivatie en CV ontvangen we graag via onderstaande knop.

Wil jij meer weten over werken bij de Posten? Neem dan contact op met team HR via telefoonnummer 053 4 753 753 of via de e-mail solliciteren@deposten.nl. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m donderdag tussen 08:00 – 16:30 uur. Wij horen graag van je!

Bij de Posten draait alles om een fijn en plezierig leven voor ouderen op de plek van hun keuze. Wij zetten ons elke dag in voor een (leef)omgeving waarin doen en ontmoeten,
beleving en zingeving net zo belangrijk zijn als professionele zorg en behandeling. We willen dat ouderen zo zelfstandig mogelijk blijven mét behoud van regie over hun eigen leven.
Onze waarden 'Hartelijk Huiselijk Hulpvaardig' zijn diep verankerd in onze manier van werken. Niet voor niets staat in het midden van ons logo een hart. Dat merk je en daar zijn we trots op!
Vanwege het aflopen van de maximale zittingstermijn zijn wij op zoek naar een:

Voorzitter Raad van Toezicht

JOUW BAAN, JOUW WERKGELUK

STRATEGISCHE THEMA’S

De toekomst van de ouderenzorg staat onder grote druk. De Nederlandse samenleving vergrijst in rap tempo en de demografische vraagstukken die voorliggen zijn bij uitstek samenlevingsvraagstukken en niet exclusief zorgvraagstukken. Vraagstukken die horen bij hoe wij als land ouder willen worden en gaan over wonen, werken, samenwerken en passende zorg, vooral vanuit eigen regie. We moeten daarom met elkaar, de politiek en samenleving, blijven investeren in een toekomstbestendige ouderenzorg. De Posten wil hier haar steentje aan bijdragen. Dit vraagt om lef en scherpe keuzes.

Om binnen de Posten passende (persoonsgerichte en betaalbare) zorg te kunnen blijven bieden is transitie noodzakelijk. Er is geen pasklaar antwoord op de ontwikkelingen die op ons af komen en daarom vraagt deze transitie dat we gaan exploreren en experimenteren.

In 2024 zijn we gestart met meerjarige programma's waarin alle bedrijfsonderdelen van de Posten, zoals de samenwerking met onder andere onze partners van Onze Buurt de Posten en Zorgschakel Enschede, aan bod komen. Samen ontwikkelen we maatschappelijke initiatieven die een grote rol spelen in onze visie.

Een belangrijk traject is de realisatie van Woonpark de Posten, dat op dezelfde locatie als de huidige oudbouw zal verrijzen. Hier zullen veel van onze huidige klanten opnieuw worden gehuisvest.
In begin 2024 zijn we begonnen met de verbouw van de Ronde Vleugel. Na de oplevering hiervan, starten we naar verwachting in 2025 met de nieuwbouw, fase twee van Woonpark de Posten.

Om deze beweging mogelijk te maken en samen vorm te geven, hechten we bij de Posten aan een voortdurende open dialoog met onze zorgprofessionals, medezeggenschap en Raad van Toezicht. Dit onderwerp zal regelmatig besproken worden en vraagt vertrouwen, flexibiliteit en een proactieve houding van alle betrokkenen.

Van de voorzitter van de Raad van Toezicht vraagt dit:

ALGEMENE PROFIELEISEN

  • Academisch werk- en denkniveau;
  • Bestuurlijke en toezichthoudende kwaliteiten en ervaring als voorzitter;
  • Een warm hart voor zorg- en dienstverlening;
  • Visie op en kennis van ontwikkelingen in de zorg;
  • Visie op (de ontwikkeling van) wet- en regelgeving in de zorg;
  • Out-of-the-box denken;
  • Integriteit, verantwoordelijkheidsgevoel en een onafhankelijke opstelling;
  • Maatschappelijk betrokken en actief;
  • Verbindend vermogen;
  • Ondernemend inzicht;
  • Samenwerkingsgericht;
  • Sensitief op de verdeling van taken en rollen tussen Raad van Toezicht en Raad van Bestuur;
  • Bekendheid met de issues van corporate governance;
  • Bereidheid om de visie en doelstelling van de Posten te onderschrijven;
  • Kennis van de Governancecode zorg.

SPECIFIEKE PROFIELEISEN

Van de voorzitter van de Raad van Toezicht worden, aanvullend op bovengenoemde profieleisen, specifieke eigenschappen en kwaliteiten verwacht. In het bijzonder dient zij/hij:
  • het vermogen te hebben om vanuit verbinding met natuurlijk gezag de voorzittersfunctie in de Raad van Toezicht te vervullen;
  • over de persoonlijkheid en achtergrond te beschikken om een leidende rol te vervullen bij de mening- en besluitvorming van de Raad van Toezicht;
  • over inzicht en overzicht te beschikken ten aanzien van de taken en functie van de Raad van Toezicht en de Raad van Bestuur;
  • over zodanige eigenschappen en uitstraling te beschikken dat hij/zij zo nodig extern een rol in het belang van de stichting en de daarmee verbonden zorgorganisatie kan vervullen.

ORGANISATIE

De Posten is een zelfstandige en financieel gezonde zorgonderneming en al meer dan 50 jaar een begrip in de gemeente Enschede. De kern van ons werkgebied van de Posten ligt in stadsdeel Zuid. Het verlenen van hoogwaardige zorg met het menselijk welzijn voor ogen is de centrale pilaar binnen de Posten. We zijn maatschappelijk betrokken en verankerd in de omgeving. Wij staan open voor vernieuwingen en nemen daarin graag het voortouw. Om deze visie waar te kunnen blijven maken, bewegen wij continue mee met de landelijke ontwikkelingen. Samenwerking, innovatie en kwaliteit staan bij ons daarom hoog in het vaandel.

De Posten hanteert de aanbevelingen van de Zorgbrede Governance Code voor de richting en inrichting van het bestuur en haar adviserende en toezichthoudende organen. De organisatie kent het Raad van Toezicht / Raad van Bestuur-model met een éénhoofdige Raad van Bestuur. De Raad van Toezicht bestaat uit vijf leden en oefent zijn taken uit als collegiale eenheid, waarbij de verschillende deskundigheden van de leden bijdragen aan de gezamenlijke kwaliteit.

De Raad vergadert zeven keer per jaar met de bestuurder. Tevens vinden er twee à drie themabijeenkomsten per jaar plaats. De Raad omvat daarnaast drie commissies: de Auditcommissie, de HR-commissie en de Kwaliteitscommissie. Naast de reguliere vergaderingen is er jaarlijks een vergadering zonder de bestuurder over het functioneren van de Raad.

Verder is een delegatie van de Raad jaarlijks te gast bij een overleg met de Ondernemingsraad, de VAR en de Cliëntenraad én de jaarlijkse bijeenkomst met delegaties van de Raden van Toezicht en bestuur van Zorgschakel Enschede. Er wordt gewerkt met een jaaragenda, die geënt is op de jaarlijkse beleids- en controlecyclus.

Naast de toezichthoudende taak heeft de Raad de taak de bestuurder als klankbord terzijde te staan. Dit vergt van de Raad van Toezicht nadrukkelijk het vermogen op strategisch niveau te functioneren door zich op hoofdlijnen een oordeel te vormen over een aantal strategische vraagstukken en hierover van gedachten te wisselen met de bestuurder, waarbij de juiste balans moet worden gevonden tussen betrokkenheid en bestuurlijke distantie. De huidige samenwerking tussen Raad van Toezicht en bestuurder kan worden omschreven als positief kritisch, met respect voor elkaars visie en competenties.

VERGOEDING

Leden van de Raad van Toezicht van de Posten hebben recht op een vergoeding binnen de Wet Normering Topinkomens (WNT) en die door de Raad is vastgesteld.

MEER INFORMATIE

Inhoudelijke vragen over de vacature kunt u stellen aan de Raad van Toezicht, bij voorkeur per e-mail (Secretariaatrvb@deposten.nl ter attentie van de Raad van Toezicht). Mocht u telefonisch contact op prijs stellen, dan verzoeken wij u dit ook per e-mail kenbaar te maken, waarna één van de Raad van Toezicht-leden contact met u zal opnemen. Voor vragen over de procedure kunt u contact opnemen met bestuurssecretaris Petra Vuurboom via het algemene telefoonnummer 053 – 4 753 753.

PROCEDURE

De huidige leden van de Raad van Toezicht maken een voorselectie van de ingekomen sollicitaties. De selectiecommissie, waarbij ook de bestuurder wordt betrokken, zal een aantal kandidaten uitnodigen voor een kennismakingsgesprek. Het inwinnen van referenties kan onderdeel zijn van het selectie- en benoemingstraject.
  • De gesprekken met de selectiecommissie vinden plaats op maandag 23 september 2024.
  • Een tweede ronde gesprekken met de adviescommissie is gepland op maandag 30 september 2024.
De benoeming betreft een periode van vier jaar, met de mogelijkheid tot éénmaal onmiddellijke herbenoeming van nog eens vier jaar. Het rooster van aftreden wordt opgesteld door de Raad van Toezicht.

ONS AANBOD

JIJ

SOLLICITATIE

Uw sollicitatie ontvangen we graag uiterlijk 29 september 2024 via onderstaande knop.

JOUW SOLLICITATIE

Enthousiast geworden over de functie van Voorzitter Raad van Toezicht bij de Posten? Laat ons dan snel weten waarom jij bij ons past en wij bij jou! Jouw motivatie en CV ontvangen we graag via onderstaande knop.

Wil jij meer weten over werken bij de Posten? Neem dan contact op met team HR via telefoonnummer 053 4 753 753 of via de e-mail solliciteren@deposten.nl. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m donderdag tussen 08:00 – 16:30 uur. Wij horen graag van je!